VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Predávajúci- podnikateľ: Ing. Lucia Horecká – LuChic, so sídlom Trnavská 1371/21, 831 04 Bratislava, IČO: 43280048, DIČ: 1070665860, zapísanú v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, OU-BA-OZP1-2021/108747-2 č. 110-162487, tel.: 0908 754 489, e-mail: info@luchic.sk (ďalej aj ako “predávajúci”) je prevádzkovateľ internetového obchodu www.luchic.sk.
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP“) sa vydávajú za účelom zadefinovania pojmov a úpravy obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknutého na základe objednávky kupujúceho. Tieto VOP upravujú povinnosti predávajúceho v rámci predzmluvných vzťahov ako aj práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce im z kúpnej zmluvy, vrátane reklamácií. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto VOP. Aktuálne znenie VOP je zverejnené na webovom sídle predávajúceho: www.luchic.sk.
Kupujúcim je fyzická osoba- nepodnikateľ (ďalej ako „spotrebiteľ) alebo fyzická osoba-podnikateľ prípadne právnická osoba (ďalej jednotlivo ako „podnikateľ“), ktorá v súlade s VOP doručí predávajúcemu objednávku tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného predávajúcim na webovom sídle www.luchic.sk. Tovar ponúkaný predávajúcim je určený pre vlastnú spotrebu kupujúceho. Nevyhnutnou podmienkou odoslania objednávky je akceptácia VOP kupujúcim, ktoré sa stávajú jej neoddeliteľnou súčasťou.
2. OBJEDNÁVKA
2.1. Objednávka je jednostranným právnym úkonom kupujúceho, ktorým vyjadruje záujem o dodanie tovaru ponúkaného predávajúcim prostredníctvom e-shopu, na špecifikované miesto dodania (adresu dodania) v rámci územia Slovenskej republiky, v presne určenom množstve a akceptuje ceny uvedené na e-shope predávajúceho a ich úhradu spôsobom platby preferovanej kupujúcim. Súčasne predstavuje objednávka návrh kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho a odoslaním sa stáva pre kupujúceho záväznou.
2.2. Dodaním požadovaného tovaru kupujúcemu, prípadne prvému prepravcovi v súlade s objednávkou dochádza k riadnemu uzavretiu kúpnej zmluvy na dodanie tovaru za podmienok stanovených v objednávke a/alebo v týchto VOP.
2.3. Objednávka sa doručuje prostredníctvom e-shopu predávajúceho. Tovar zhotovený či upravený podľa želania kupujúceho a tovar, ktorý nie je skladom, sa dodáva výhradne na základe špeciálnej písomnej objednávky kupujúceho potvrdenej predávajúcim emailom. Týmto spôsobom dohodnutý termín dodania je len predpokladaný a tovar objednaný týmto spôsobom nie je možné vrátiť.
2.4. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail, špecifikáciu tovaru a počet kusov. Podnikateľ uvádza aj IČO a DIČ. Tieto údaje budú použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby podieľajúcej sa na poskytovaní plnenia).
2.5. O úspešnom odoslaní objednávky prostredníctvom e-shopu bude kupujúci informovaný prostredníctvom automaticky vygenerovanej správy doručenej na email zadaný kupujúcim v objednávke.
2.6. Predávajúci nie je povinný prijať objednávku odoslanú kupujúcim. O nemožnosti prijať a plniť zadanú objednávku bude predávajúci kupujúceho informovať bez zbytočného odkladu a vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu.
3. DODACIE PODMIENKY
3.1. Spôsob dopravy a prevzatia si volí kupujúci sám pri zadávaní objednávky na e-shope predávajúceho.
3.2. Objednaný tovar je doručený na miesto dodania špecifikované kupujúcim spravidla do 1 až 4 pracovných dní od dátumu pripísania ceny objednaného tovaru v plnej výške na bankový účet predávajúceho.
3.3. Pre tovar zhotovený či upravený podľa želania kupujúceho a tovar, ktorý nie je skladom, môže byť dodacia lehota dlhšia. Spôsob dopravy tohto druhu tovaru si predávajúci a kupujúci dohodnú vopred.
3.4. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v stanovenom termíne v mieste dodania uvedenom v objednávke.
3.5. Vlastnícke právo k tovaru ako aj nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho jeho prevzatím. Prevzatie tovaru kupujúci potvrdí.
3.6. Kupujúci je povinný skontrolovať stav a počet balení dodaného tovaru pred jeho prevzatím. Pokiaľ kupujúci zistí poškodenie obalu alebo chýbajúce množstvo balení dodaného tovaru, uvedie túto skutočnosť v dodacom liste alebo v listine na ktorej svojím podpisom potvrdzuje prevzatie tovaru, prípadne tovar odmietne prevziať. O vyššie uvedenom informuje kupujúci predávajúceho na emailovej adrese: najneskôr do 3 dní. Neskoršiu reklamáciu týchto vád dodaného tovaru nie je predávajúci povinný uznať.
4. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cena tovaru ako aj cena ďalších plnení podľa objednávky kupujúceho je uvedená na e-shope predávajúceho. Ceny môžu podliehať zmenám. Rozhodujúca je cena tovaru a súvisiacich plnení podľa objednávky platná v čase doručenia objednávky prostredníctvom e-shopu predávajúceho. Cena tovaru zhotoveného či upraveného podľa želania kupujúceho a cena tovaru, ktorý nie je skladom bude písomne stanovená predávajúcim formou emailu.
4.2. Spôsob platby si volí kupujúci sám pri zadávaní objednávky na e-shope.
4.3. Kupujúci uhradí cenu objednaného tovaru a súvisiacich plnení bezhotovostne v závislosti od spôsobu platby preferovaného kupujúcim a to bankovým prevodom na účet predávajúceho alebo platbou prostredníctvom platobnej karty cez zabezpečenú platobnú bránu. Objednávka musí byť v plnej výške uhradená kupujúcim a pripísaná na účet predávajúceho pred jej expedovaním.
5. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A VRÁTENIE TOVARU
5.1. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru a musí byť vo vyššie uvedenej lehote odoslané ideálne spolu s tovarom na adresu predávajúceho. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od zmluvy podpísaná kupujúcim, ktorá obsahuje najmä: identifikáciu kupujúceho, špecifikáciu a dátum zadania objednávky, špecifikáciu vráteného tovaru, č. účtu kupujúceho, na ktoré mu má byť vrátená cena tovaru. Kupujúci je oprávnený použiť pre tento účel nasledovný formulár.
5.2. Vrátený tovar nesmie byť poškodený, používaný a musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale.
5.3. Náklady na vrátenie tovaru a jeho doručenie predávajúcemu znáša kupujúci. Tovar nie je možné vrátiť na dobierku. Takto zaslaný tovar predávajúci neprijíma a vracia sa späť.
5.4. Pri dodržaní vyššie uvedených podmienok odstúpenia od zmluvy, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr ako mu bude riadne doručený vrátený tovar, vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu tovaru, vrátane nevyhnutných nákladov na jeho doručenie bankovým prevodom späť na účet poskytnutý mu kupujúcim.
5.5. V zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, t.j. kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar zhotovený či upravený podľa želania kupujúceho a tovar, ktorý v čase objednania nie je skladom.
6. ZÁRUKA NA TOVAR A REKLAMÁCIE
6.1. Záručná doba tovaru dodaného predávajúcim je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa vzťahuje na všetky vady vyhotovenia tovaru vrátane vád materiálu, pokiaľ existovali v čase dodania bez ohľadu na to, kedy sa stali zjavnými. Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru vzniknuté v dôsledku používania tovaru v rozpore s účelom, na ktorý bol vyrobený ani na zhoršenie kvality tovaru spôsobenej kupujúcim (napríklad v dôsledku nevhodného skladovania, nadmerného opotrebenia, vystavenia nepriaznivým podmienkam alebo vplyvom rozpúšťadiel).
6.2. Reklamáciou si kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady dodaného tovaru (kvalitatívne- zjavné alebo skryté a/alebo kvantitatívne). Kupujúci je povinný reklamovať zjavné kvantitatívne alebo kvalitatívne vady bezodkladne po prevzatí tovaru. Skryté záručné vady je kupujúci oprávnený reklamovať do uplynutia záručnej doby a to vrátane doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu.
6.3. Ak ide o záručnú vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný záručnú vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia záručnej vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa záručná vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia záručnej vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o záručnú vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné záručné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
Ak ide o iné neodstrániteľné záručné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
6.4. Reklamácia musí byť vykonaná písomnou formou a zaslaná na mailovú adresu . V rámci uplatnenej reklamácie kupujúci uvedie:
- špecifikáciu objednávky,
- špecifikáciu reklamovaného tovaru,
- popis reklamovanej vady, a
- ktoré právo zo zodpovednosti z vád tovaru si v zmysle občianskeho zákonníka uplatňuje. Informácia o právach z vád tovaru, ktoré si môže kupujúci uplatňovať je kupujúcemu poskytnutá v bode 3. vyššie.
Na základe obsahu uplatnenej reklamácie určí predávajúci spôsob jej vybavenia bez zbytočného odkladu a spravidla do 3 pracovných dní o ňom informuje kupujúceho.
6.5. Bezodkladne po uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, vrátane dokladu o zaplatení tovaru.
6.6. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- Bezplatnou opravou tovaru
- Výmenou tovaru
- Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
- Vrátením zaplatenej ceny tovaru
- Odôvodneným zamietnutím reklamácie
O určenom spôsobe vybavenia reklamácie a jej vybavení vydá predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie (emailom).
6.7. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.
Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd Slovenskej republiky.
7. OSOBNÉ ÚDAJE
7.1. Všetky osobné údaje poskytnuté kupujúcim v rámci objednávky tovaru či registrácie prostredníctvom internetového obchodu www.luchic.sk sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
7.2. Odoslaním objednávky dáva kupujúci v súlade so zák. č. 18/2018 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie s kupujúcim.
7.3. Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.
7.4. Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje kupujúcich žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou: osôb podieľajúcich sa na poskytovanom plnení, najmä spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým sú osobné údaje kupujúcich odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom na účely doručenia tovaru, osôb zabezpečujúcich účtovníctvo.
7.5. Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou, alebo elektronicky na e-mail info@luchic.sk. Odvolanie súhlasu však znemožňuje predávajúcemu poskytovať plnenie na základe objednávky kupujúceho.
8. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
8.1. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
8.2. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
8.3. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode. Orgánom dozoru je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené obchodnými podmienkami na www.luchic.sk zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník.
8.4. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
8.5. Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť všetky spory vzniknuté v súvislosti s plnením povinností podľa týchto VOP predovšetkým dohodou. Spory mimo ARS, ktoré vzniknú medzi kupujúcim a predávajúcim, ktoré nebudú vyriešené dohodou, budú rozhodované na príslušnom súde Slovenskej republiky.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť od 15.11.2021.